Listen to RFI News
Expand Player
Listen Download Podcast
  • Paris Live PM 1300 - 1400 GMT
    News bulletin 04/25 13h00 GMT
  • Paris Live PM 1300 - 1400 GMT
    News bulletin 04/24 13h00 GMT
  • Paris Live PM 1300 - 1400 GMT
    News bulletin 04/23 13h00 GMT
  • 13h00 - 14h00 GMT
    News bulletin 04/05 13h00 GMT
  • 13h00 - 14h00 GMT
    News bulletin 04/04 13h00 GMT
  • 13h00 - 14h00 GMT
    News bulletin 04/03 13h00 GMT
To take full advantage of multimedia content, you must have the Flash plugin installed in your browser. To connect, you need to enable cookies in your browser settings. For an optimal navigation, the RFI site is compatible with the following browsers: Internet Explorer 8 and above, Firefox 10 and +, Safari 3+, Chrome 17 and + etc.

French international broadcasting boss Alain de Pouzilhac resigns

media Alain de Pouzilhac AFP

Alain de Pouzilhac, the chairman of France’s international broadcasting service, AEF, has resigned. Appointed under President Nicolas Sarkozy to merge RFI with the France 24 and TV5 television channels, he was invited to leave his post by the newly elected Socialist government.

In a message to employees, Pouzilhac declared that he was leaving “with much sadness” on Thursday.

The merger plan that he headed aroused heated opposition from trade unions at RFI, leading to several months of strike action, as well as criticism at France 24 and the Arabic radio MCD Doualiya, which is also part of the AEF.

On Wednesday Pouzilhac met Culture Minister Aurélie Filipetti and Foreign Affairs Minister Laurent Fabius. According to reports in the French media they offered him an “honourable way out” but pressed him to quit the company.

Parliamentary elections 2012

During the election campaign President François Hollande signed a petition opposing the merger drawn up by the majority of unions at RFI.

The new government invited former RFI boss Jean-Paul Cluzel to draw up a report on the AEF.

Leaked copies indicate that he has proposed two main options for the future.

Either RFI is linked to state-owned Radio France and France 24 to France televisions or the AEF remains but the media’s editorial teams remain separate.

Sorry but the period of time connection to the operation is exceeded.